پرونده سلامت الکترونیکی چیست؟

پرونده سلامت الکترونیکی چیست؟

پرونده سلامت الکترونیک حاوی کلیه اطلاعات بهداشتی، پزشکی، تشخیصی و درمانی افراد است.


یکی از دلایل مهم ورود تکنولوژی به حوزه پزشکی، بهبود و تسهیل امور مربوط به ثبت و نگهداری اطلاعات بیماران است. نگهداری پرونده‌های پزشکی و اطلاعات مربوط به بیماران از مسائل مهم در فرآیند درمان محسوب می‌شود. با توجه به تعداد بالای بیماران و حجم زیاد پرونده‌ها، نگهداری پرونده‌ها نیازمند صرف زمان و هزینه‌های زیادی می‌باشد.

مزایای پرونده الکترونیک

- سهولت دسترسی به اطلاعات بیماران
- صرفه جویی در زمان بیماران و کادر درمان
- صرفه جویی در هزینه ها
- کاهش خطاهای پزشکی
- بهبود روند درمان بیماران
- تسهیل در آموزش و پژوهش
- مدیریت و نظارت

سهولت دسترسی به اطلاعات بیماران

بدون پرونده سلامت الکترونیکی دسترسی به تمام اطلاعات بیماران تقریبا امری نشدنی می باشد که این امر با نگهداری اطلاعات بیماران در فضای ابری میسر گردید و امکان دسترسی به اطلاعات را در هر زمان و مکانی فراهم کرده است.
با پرونده سلامت الکترونیک دسترسی مناطق محروم و دور افتاده هم به امکانات درمانی بهبود پیدا کرده است.

صرفه جویی در زمان بیماران و کادر درمان

پرونده الکترونیک سلامت با سرعت بخشی به خدمات حوزه بهداشت، درمان و سلامت از بسیاری از مراجعات بیماران و اقدامات تکراری جلوگیری می کند و در زمان بیماران و کادر درمان صرفه جویی میکند.

صرفه جویی در هزینه ها

استفاده از کاغذ و نگهداری و آرشیو پرونده های کاغذی هزینه ی گزافی را بر مراکز درمانی تحمیل می کند که با ثبت پرونده ها به صورت الکترونیک میتوان از هزینه ها کاست.

کاهش خطاهای پزشکی

پرونده سلامت الکترونیکی با هشدارهای به موقع به پزشک و همچنین خوانایی نسخه الکترونیکی و جلوگیری از اشتباه در تحویل دارو موجب کاهش خطاها احتمالی می‌شود.

و همچنین پزشکان با استفاده از سوابق بیماران، از آزمایشات و نسخه های تکراری و بی مورد پرهیز می‌نمایند و میتواند باعث کاهش خطا در تفسیر نتایج آزمایشات و تصاویر تشخیصی شود.

بهبود روند درمان بیماران

با آگاهی کادر درمان از سوابق بیمار نتایج درمان بیماران بهبود پیدا کرده است.

تسهیل در آموزش و پژوهش پزشکی

پرونده سلامت الترونیکی موارد بالینی متعددی را برای اساتید و محققان حوزه پزشکی فراهم کرده است تا آنان بتوانند از این موارد برای تدریس و تحقیقات استفاده نمایند. به این ترتیب کیفیت آموزش و پژوهش در حوزه پزشکی به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

مدیریت و نظارت

پرونده سلامت الکترونیکی بستری برای نظارت بهتر بر منابع انسانی و فیزیکی، مدیریت هر چه بهتر بیماری های خاص و مسری و همچنین نظارت بر خدمات در حوزه بهداشت، درمان و سلامت فراهم کرده است.

مجموع نرم افزار های خانواده سیپ کمک شایانی به الکترونیک شدن پرونده ها و تصاویر بیماران کرده است که در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

09105899602

021-88190502

سیپ
آنلاین

سیپ
سلام وقت بخیر 👋

لطفا سوال خود را بنویسید
×
      ارتباط با بخش فروش