تاثیرات درخشان پزشکی دیجیتال بر درمان ویروس کرونا

تاثیرات درخشان پزشکی دیجیتال بر درمان ویروس کرونا

بیماری همه گیر ویروس کرونا 2019 (کووید -19) فشار زیادی بر مراکز درمانی وارد کرده است. بنابراین ، نگرانی ها در مورد کاهش و مدیریت COVID-19 در حال حائز اهمیت فراوانی است ، زیرا نیاز به ارائه تشخیص ، درمان ، نظارت و پیگیری در طول همه گیری وجود دارد. بنابراین ، همه گیری COVID-19 نحوه مراقبت پزشکان از بیماران را بطور اساسی و سریع تغییر داده است. مراکز پزشکی در حال حاضر با استفاده سریع از ابزارها و فناوری های دیجیتالی مانند پزشکی از راه دور و مراقبت های مجازی که به ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی به صورت دیجیتالی یا از راه دور می پردازند.


به دلیل ماهیت بیماری کرونا ویروس (COVID-19) و تاثیر آن روی سیستم تنفسی، در این دوران عفونت ریه ناشی از این بیماری شایعترین عارضۀ موجود است که تعداد زیادی از گروه های انسانی در سراسر جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است و ارزیابی میزان عفونت در ریه برای آنها امری ضروری است.
مانند سایر بیماریها شروع درمان کرونا از سطح بالینی است، سطح بالینی COVID-19 نیاز به دو روش پذیرفته شده دارد: آزمایش سطح بالینی (RT-PCR) برای تایید بیماری و تصویربرداری روش کمکی برای تشخیص شدت ذات الریه در ریه ها با استفاده از توموگرافی کامپیوتری سی تی اسکن CTS و یا رادیوگرافی قفسه سینه (اشعه ایکس قفسه سینه) به تشخیص کمک می کند. همه بیماران RT-PCR مثبت در ابتدا با اشعه ایکس CTS/Chest X ray غربال می شوند تا شدت عفونت ریه برای شروع درمان تشخیص داده شود.

برنامه ریزی و اجرای درمان به دلیل تعداد بالای بیماران مبتلا به کووید -19 که در بیمارستان بستری هستند با چالش بزرگی روبه روست بنابراین سرعت تشخیص و ریپورت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و روشهای تشخیص رایانه ای و سلامت از راه دور (telehealth) برای تشخیص اولیه به امری ضروری تبدیل شده است.
انتظار می رود که پزشکی از راه دور مراقبت به موقع را ارائه دهد و در عین حال قرار گرفتن در معرض بیماری را برای پزشکان و بیماران به حداقل برساند. بر این اساس ، برای ارائه شواهد نظری و عملی در مورد اهمیت استفاده از پزشکی از راه دور و مراقبت مجازی برای درمان از راه دور بیماران در طول همه گیری COVID-19 ،35 مطالعه تحقیقی از سال 2019 تا می 2020 انجام شد که این مطالعات پتانسیل های تجمیع راه حل های مراقبت مجازی در آینده نزدیک را به منظور مشارکت در ادغام فناوری های دیجیتال در مراقبت های بهداشتی براورد میکند .

و بر اساس نتایج حاصل از تحقیق بر روی روش تشخیص رایانه ای، روزانه پزشکان می توانند برای تعداد بیشتری ریپورت برنامه ریزی کنند. به طور معمول، روش تشخیص مبتنی بر رایانه را می توان توسط یک فرد ماهر اجرا کرد که تکنسین یا پزشک میتوانند نتیجه ی آن را در اختیار متخصص ریه برای مراحل بعدی درمان قرار دهند.
ارزیابی های بیشتر نشان داده، به کمک روش های سلامت از راه دور تعداد قابل توجهی از CTS ها در زمانی کوتاه ریپورت می شوند و این امر کمک شایانی به تسریع روند درمان مبتلایان به ویروس کرونا (covid-19) و جلوگیری از مرگ حتمی این بیماران کرده است.

سیپ
آنلاین

سیپ
سلام وقت بخیر 👋

لطفا سوال خود را بنویسید
×
      ارتباط با بخش فروش