نرم افزار مدیریت مرکز درمانی چیست؟

نرم افزار مدیریت مرکز درمانی چیست؟

نرم‌افزار مدیریت مرکز درمانی می تواند به راحتی بسیاری از دغدغه‌های ذهنی و عملی مدیران مراکز را از میان بردارد و کار پزشک، منشی و حتی بیمار را در یک مرکز درمانی راحت کند.


تهیه‎ نرم افزار مدیریت برای مطب و درمانگاه از جمله سرمایه گذاری‎ هایی است که شما به عنوان یک پزشک یا مدیر کلینیک هرگز نباید از آن چشم پوشی نمایید.
اهمیتی ندارد که شما یک مطب کوچک هستید یا یک درمانگاه بزرگ و تخصصی چرا که انتظارات و توقعات بیماران و مراجعه کنندگان شما پیوسته در حال تغییر است و بیماران همواره انتظار دارند که خدمات بهتر و سریع‎تری دریافت کنند.

امکاناتی که به ما می گوید چرا به یک نرم افزار مدیریت مرکز درمانی نیاز داریم؟

1- صرفه جویی در زمان
2- صرفه جویی در هزینه ها
3-امکان ذخیره سوابق بیماران و بازیابی آن ها در صورت لزوم
4- داشتن نظارت کامل بر پرسنل و جلوگیری از خطاها
5-امکان تعریف بیمه ها
6-گزارشات مالی و آماری مرکز
7- امکان ارسال پیامک برای پزشکان و بیماران

صرفه جویی در زمان

استفاده از سیستم های نرم افزاری باعث افزایش سرعت پذیرش بیماران و در نتیجه معطلی کمتر و افزایش سرعت روال ویزیت بیماران می شود.
به طور مثال ثبت مشخصات بیمار مانند شماره تلفن، کد ملی، آدرس و... در سیستم های دستی بسیار زمانبر است و هر سری باید تکرار شود در صورتی که با استفاده از نرم افزار این دغدغه برطرف شده است. و فقط در مراجعه اول فرد باید اطلاعات را ثبت کرد و در مراجعات بعدی نیاز به وارد کردن تمامی اطلاعات فرد نیست و فقط با وارد کردن یکی از مشخصات بیمار پرونده و سابقه فرد بازیابی میشود.

صرفه جویی در هزینه ها

می توان کلیه گزارش های مالی و اداری و نظارت بر فعالیت پرسنل را به نرم افزار سپرد و در نتیجه از نیروی انسانی کمتری استفاده کرد و همچنین استفاده از نرم افزار باعث می شود در مصرف کاغذ هم صرفه جویی شود، که مجوع این عوامل درنهایت باعث کاهش هزینه های جاری یک مرکز درمانی می شود.

امکان ذخیره سوابق بیماران و بازیابی آن ها در صورت لزوم

با تشکیل پرونده الکترونیک برای هر فرد کلیه سوابق بیمار ثبت و در هر زمانی قابل باز یابی است و این موضوع باعث تسهیل پیگیری وضعیت درمان بیماران شده.

داشتن نظارت کامل بر پرسنل و جلوگیری از خطاها

یک نرم افزار مدیریت مرکز درمانی ایده آل با امکان تعریف دسترسی های متفاوت برای کاربران متفاوت و ثبت کلیه فعالیت کاربران نرم افزار (از جمله چاپ فیش فیش مجدد، تغییر مشخصات بیمار، حذف بیمار و عودت مبلغ دریافتی و...) میتواند از خطاهای احتمالی، خواسته یا ناخواسته ی کاربران جلوگیری میکند.

امکان تعریف بیمه ها

یکی از ویژگی های مهم نرم افزار های مدیریت مراکز درمانی که این روز ها نیاز مبرم هر مرکزی می باشد ارتباط با بیمه های درمانی می باشد.
در یک نرم افزار مدیریت مرکز درمانی ایده آل میتوان انواع بیمه را تعریف نمود، برای ثبت نسخ اینترنتی و استعلام بیمه های پایه مثل تامین اجتماعی و بیمه سلامت در خود محیط نرم افزار اقدام نمود و نیاز به مراجعه به سایت بیمه نیست.

داشتن نظارت کامل بر پرسنل و جلوگیری از خطاها

یک نرم افزار مدیریت مرکز درمانی ایده آل با امکان تعریف دسترسی های متفاوت برای کاربران متفاوت و ثبت کلیه فعالیت کاربران نرم افزار (از جمله چاپ فیش فیش مجدد، تغییر مشخصات بیمار، حذف بیمار و عودت مبلغ دریافتی و...) میتواند از خطاهای احتمالی، خواسته یا ناخواسته ی کاربران جلوگیری میکند.

ارائه انواع گزارشات مالی و آماری با نرم افزار مدیریت مراکز درمانی سیپ

با این ویژگی های نرم افزار مدیریت مراکز درمانی بی نیاز به هر گونه سیستم حسابداری می شوند :
-محاسبه مبلغ پرداختی بیمار بر اساس نوع بیمه و خدمات ارائه شده
-محاسبه میزان کارکرد روزانه پذیرش بر اساس شیفت صبح و عصر
-محاسبه دقیق عملکرد ریالی بر اساس نقدی و کارت خوان
و در آخر هم گزارشات مالی روزانه، ماهیانه و سالیانه را انجام میدهد
و همچنین امکان ارائه هر گونه گزارش آماری مثل گزارش گیری از تعداد بیماران مراجعه نموده از سوی پزشک معالج، و یا گزارش گیری از بیمارانی که برای اولین بار به مرکز مراجعه نموده اند را میسر می کند.

امکان ارسال پیامک برای پزشکان و بیماران

از دیگر ویژگی های نرم افزار مدیریت مراکز درمانی قابلیت ارسال پیامک می باشد.
برای اطلاع رسانی به بیماران و پزشکان ارسال پیامک میتواند یک راهکار مناسب در این زمینه باشد، که از کارهای قابل انجام با پنل پیامکی، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ارسال پیامک به بیماران در زمان آماده شده تصاویر پزشکی با ریپورت
-ارسال پیامک اطلاع رسانی به پزشکان معالج
-ارسال پیامک برای نر سنجی از بیماران

نرم افزار پذیرش سیپ، تمامی ویژگی های ذکر شده را دارد و میتواند پزشکان و مدیران محترم مراکز درمانی را در اداره کلینیک یاری برساند برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید:

09105899602

021-88190502

سیپ
آنلاین

سیپ
سلام وقت بخیر 👋

لطفا سوال خود را بنویسید
×
      ارتباط با بخش فروش